25.6.2007

Edellinen päivä

Paluu päävalikkoon

Seuraava päivä

Herättiin aamulla klo 6.30 ja lähdettiin ajamaan Varden kautta Nymindegabiin, jossa kävimme ostoksilla leipomossa ja suuntasimme rantatietä pitkin kohti Hvide Sandea. Ilmassa oli vähän vettä ja lämmintä 14 astetta. Tie kulki koko matkan lähellä merta, mutta tien ja meren välissä oli dyyni joka esti näkyvyyden merelle. Vähän väliä oli paikkoja josta pääsi menemään rannalle. Kävimme katsomassa rantaa sateen tauottua ja hiekkarantaa oli silmänkantamattomiin. Kävimme Lyngvigin majakassa liput kahdelle maksoi 2.7€ (20DKK), sieltä oli hyvät näköalat merelle. Jatkoimme matkaa rannikkoa pitkin, matkan varrella oli paljon leirintäalueita ja mökkejä. Vuokrasimme mökin Thorsminde Campingiltä hintaa 55€ (400DKK). Kyselimme laivareittejä norjaan ja varasimme netin kautta huomiseksi laivakyydin Hanstholmista Kristiansandiin. se maksoi 53.2 €. Kävimme illalla katselemassa rantaa Thorsmindessa ja tankkaamassa auton Bovlingbjergissa. Vettä satoi koko illan, menimme nukkumaan jo klo 21.30. Kilometrejä päivälle kertyi 188.

Jätimme auton parkkipaikalle ja kävelimme dyynin
yli rannalle.

Dyyneiltä aukesi näkymä Atlantille.

Jos ilma olisi ollut lämpimämpi olisi ollut mukava
viettää aikaa rannalla.

Hiekkarantaa jatkui silmänkantamattomiin.

Traktorillakin oli vaikeuksia ajaa
pehmeässä hiekassa.

Matkailuauto.

Lyngvigin majakka.

Maisemia merelle Lyngvigin majakalta.